En kul grej :)

Hittade den här listan hos en gammal barndomskompis som jag låna :)
 
När fick du reda på att du var gravid? 9 sept -11
Var bebisen planerad? Vi gick efter mottot "blir det så blir det" :) 
Mådde du illa mycket? JA
Hur blev ditt hår?
Glansigt
Hade  du mycket halsbränna? Nej, någon gång typ i 7:de eller 8:de månade
Grät du för ingenting? Nja, vet inte riktigt om jag gjorde det.
Var du känslig? JA det var jag
Vad gillade du för mat? Jag gillade bara mat som var kall fram till mitten av november, sedan kunde jag börja äta varm mat igen
När kände du bebisens sparka för första gången? Någon dag efter jul
Var du ofta orolig? Ja, i början, sedan släppte det.
När började du läcka bröstmjölk? Oj, det var nog redan i mitten av december
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Nej, jag frågade barnmorskan, kompisar eller syrran om jag fundera på något?
Sparkade bebisen mycket? Ja ;)
Fick du bristningar? Inte av själva graviditeten, hade sedan tidigare
Levde du på som vanligt? Så vanligt som det gick. Fick ju sluta med styrketräningen då jag inte kunde äta normalt, så då blev det mer promenader i ställe.
Hur gammla var du när du blev gravid? 24 år
Hur tog dina föräldrar det? De blev jätte glada så klart
Hur tog din partner det? Han blev jätte glad och lycklig.
Vart bodde du/ni? På HSB
Hur ofta gick du på mvc? Så ofta man skulle
Hur många ultraljud gjorde du? 1
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade ingen aning faktiskt
Hur började din förlossning? Fick början till havandeskapsförgiftning i vecka 36+2 och två dagar senare kom prinsen för jag blev sämre.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Kejsarsnitt
Vad tyckte du var jobbigast? Kommer inte ihåg
Var du rädd för något? Inte rädd så, men klart både jag och Peter var ju lite nerviga i och med att de skulle plocka ut honom. Skulle han skrika eller vad?
Skrek du? Nej
Hur många var inne i operationssalen? 6 eller 7 läkare och jag och peter
Hade du någon nära med dig? Peter så klart :)
Hur var vikt och längd? 3120 g och 49 cm 
Ögonfärg? Mörkblå, men nu är de mörkbruna
Hårfärg? Mörkbrun
Ammade du? Ja, men han fick ersättning också fram till han blev 2 månader
Ammar du nu? Ja, plus att han får gröt och annat smått och gått till lunch och middag
Hur gammal är din bebis nu? Han blir 7 månader på tisdag
Vad tyckte du om förslossningen? Bra
Vill du/ni ha en till? Absolut
Planerar ni ett till? Inte just nu
Hur är ert förhållande nu? Det är nog som för många andra småbanrsföräldrar, upp och ner, men upp för det mesta :)
Vilken vecka födde du i? 36+4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0