2012-01-01

Jaha då alla goda vänner och alla som jag känner :)
Då har det nya året börjat, å så mycket som man har i huvet just nu så borde början av året gå väldigt fort.
Var ju hemma i sundsvall över jul, mycket trevligt och mysigt. Åkte hem på torsdan för då hade jag fått riktig hemlängtan.

Förra årets sista dag var mycket lugn och skön.
Jag och hjärtat klev upp runt 9 tiden käka lite frukost och gick upp på Åsen med hundan. Gick ner på byn och sen vidare ner till älsklingens farmor. Vart bjuden på god lunch och fika. Sen upp å hämta hundan igen.

Eftersom det var nyårsafton så vet man ju inte när folk kan tänkas börja smälla med smällare, så vi hämtade hem hundarna vid 15 tiden i stället för vid 19 som vi brukar annars. Plus att det var ganska så kallt ute, - 21 grader.. Brrrrrrr!

Väl hemma så var jag tvungen att lägga mig och vila, så sjukt trött som jag var så fanns det inget annat att göra :p Vakna upp lagom till halv 17 ungefär, vakna till liv, hoppa in i duschen och göra sig lite nyårsfin, ut med hundaran igen och sen börja lite smått med middan vid ca 18:30 tiden.
Hjärtat var så gullig att han redan skalat potatisen, gjort iordning köttet och plockat fram såsen, så det enda jag behövde göra var att göra en grönsallad.

Fick ju en glassmaskin av svärföräldrarna mina som vi tänkte göra efterrätt med i går, men vi upptäckte att skålarna var tvugna att ligga i frysen i 8 timmar eller mer...... så då kändes det som meningslöst, så då var vi utan efterrätt, men vi åt oss så mätta på varmrätten att det inte gjorde oss något :)

Efter det bestämmde vi att det var dax för lite filmmys, men dock inget att se på televisionen... :s
Så då kollade vi på DVD i stället. Filmen var klar till ungefär 23:40 så då var det bara att invänta klockslaget som skulle ta oss in till år 2012, när vi väl skålat in det nya året och kolla på alla raketer och ballonger som flög upp i luften så gick vi och la oss.

Idag har jag varit iväg och jobbat på Björnrike med världens bästa Camilla :)
Mycket bra start på det nya året om ni frågar mig <3
Senare idag träffa ja Sandrah och Jenny och bytte lite julklappar, mycket trevligt det också så klart.

Nä nu är det god natten. Har varit trött ett tag nu men bebisen har hållt igång för fullt nu så jag har ju som inte fått någon ro :D
Må gott nu!/Claudia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0